کد خبر: ۱۷۱۰۶
۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ۰۸:۰۰:۰۲

سوال از سازمان لیگ؛ چرا پرونده پرسپولیس عودت داده نشد؟

حکم جدید کمیته انضباطی در مورد کسر یک امتیاز از پرسپولیس ابهامات زیادی را ایجاد کرده است.

 کمیته انضباطی در اتفاقی عجیب ساعت 22 دوشنبه‌ شب رای خود را در مورد پرونده تخلفات باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات در اختیار رسانه‌ها قرار داد. آن هم در شرایطی که رئیس کمیته انضباطی و هیچ کدام از اعضای این کمیته هیچ اظهارنظری در مورد این رای انجام ندادند.

ساعاتی پس از اعلام رای بود که رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور در برنامه فوتبال برتر تاکید کرد باشگاه پرسپولیس هیچ تخلفی انجام نداده و در مورد مالیات گولسیانی نیز طبق قانون عمل کرده است.

به هر روی مساله اصلی کمیته انضباطی در رای صادر شده این است که باشگاه پرسپولیس اجازه نداشته پرداخت مالیات گولسیانی را برعهده بگیرد. درحالی که باشگاه پرسپولیس نظر دیگری دارد. 

اما در این میان ابهام بزرگی که وجود دارد این است که چرا سازمان لیگ در همان ابتدای فصل و پیش از آغاز مسابقات به این موضوع ورود نکرد و در مورد گولسیانی و مالیاتش ایرادی به قرارداد او با باشگاه پرسپولیس نگرفت.

همان طور که می دانید پیش از شروع مسابقات لیگ و در آخرین روز نقل و انتقالات باشگاه های لیگ برتری قراردادهای خود را برای سازمان لیگ ارسال می کردند تا اگر مشکلی وجود دارد، با توصیه سازمان لیگ این اشکالات برطرف شود. در همین راستا باشگاه پرسپولیس نیز قراردادها را برای سازمان لیگ ارسال کرد اما نه تذکری در مورد مالیات قرارداد گولسیانی به این باشگاه داده شد و نه این قرارداد برگشت خورد. آن هم در شرایطی که سازمان لیگ رویه دیگری داشت و قرارداد باشگاه‌هایی که دچار مشکل بودند یا نیاز به اصلاح یا توضیح داشتند را عودت می داد. کما این که این اتفاق در مورد باشگاه سپاهان و چند باشگاه دیگر لیگ برتری حتی در چند نوبت رخ داد.

این اتفاق نشان می‌دهد یا در آن دوران مسئولان سازمان لیگ نیازی به ایراد گرفتن از مالیات گوسلیانی بر اساس استناد به بند 8 نداشتند و آن را قانونی و بدون مشکل تلقی می کردند یا اینکه در همان مقطع با علم به تخلفی که رخ داده سکوت اختیار کرده اند تا در آینده به آن استناد کنند.

به هر روی هرچه هست سازمان لیگ درحالی که قرارداد بسیاری از باشگاه های لیگ برتری را به خاطر مشکلاتی که وجود داشت عودت داد اما این اتفاق برای باشگاه پرسپولس رخ نداد و عجیب این که تا به این لحظه هیچکس پاسخگوی این ابهامات نبوده است.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی