راز بازار کساد چیست
به گزارش محیانیوز به نقل از وب سنتر، شاید خیلی از شماهایی که الان در حال مطالعه این مطلب هستید، این جملات را با خود زمزمه کرده باشید. خیلیها برایشان سوال است که چرا بازار من اصلا خوب نیست در حالی که فلان فروشنده دارد به خوبی میفروشد؟؟! تا انتهای این مطلب کلمه به کلمه با ما همراه باشید تا دلیل و راهکار را خدمت شما ارائه کنیم.
تغییر سبکها، مقاومت از شما
به یاد بیاورید زمانی را که تازه گوشی موبایل وارد بازار شد. شاید خیلیها در ابتدا نسبت به خرید یک شیء الکترونیکی که چند دکمه روی آن بود مقاومت نشان میدادند و میگفتند: این دیگر چه ابزاریست، ما نیاز به چنین چیزی نداریم... ولی الان، بعد گذشت سالها از ورود این اشیای در ابتدا غیر قابل نیاز، حتی تصور اینکه لحظهای بدون آنها باشند شاید برایشان غیر ممکن باشد... دقیقا چه شد؟؟ چه اتفاقی افتاد که افرادی که در ابتدا خود را بینیاز از این ابزار میدیدند الان به عنوان یک عنصر حیاتی به آن نگاه میکنند. دلیلش تغییر سبکهاست.
اگر امروز فردی به شما بگوید که قصد دارد یک نامه برای دوستش بنویسد تا حالش را بپرسد، شما او را دیوانه خطاب میکنید... چرا؟ چون این فرد به راحتی با موبایل میتواند در عرض چند ثانیه از حال دوستش مطلع شود... خب حالا با این تفاسیر، یعنی این تغییر سبکها در کسب و کارهای ما هم رخنه کرده؟؟ کاملا درست است. شکل و سبک کسب و کار هم امروز کاملا تغییر کرده است، چطور؟؟!
وقتی همه چیز دیجیتال میشود...
مثال نامه که چند خط بالاتر به آن اشاره کردیم را که به خاطر دارید؟! همانطور که نامههای ۲۰ سال پیش تبدیل به پیامهای دیجیتالی شدند، کسب و کارهای فیزیکی هم باید دیجیتالی شوند. میپرسید چگونه؟ پاسخ ساده است. کافیست شعبه آنلاین و دیجیتال کسب و کار خود را راه بیندازید. کسب و کار شما تا به امروز فقط به شکل سنتی میفروخت. یک مغازه یا فروشگاه داشتید که روزانه در معرض دید تعداد محدودی از شهروندان قرار میگرفت.
درحالی که شما در شعبه آنلاینتان که وبسایت شما باشد میتوانید خود را روزانه به دهها هزار یا صدها هزار نفر از هموطنانتان نشان دهید؛ میبینید؟ یک جامعه آماری بسیار بزرگتر...
شعبه آنلاین شما، وبسایت شما
نمیتوانید انتظار داشته باشید زمانی که رقبای شما در حال فروش اینترنتی در وبسایتهایشان هستند، شما دیگر سهم قابل توجهای از بازار را داشته باشید. شما هم باید از خدمات طراحی سایت استفاده کنید تا شعبه آنلاین خود را راهاندازی کنید و سهمتان را از بازار بردارید.
اگر به صورت جدی مصمم هستید که کاری برای کسب و کار خود بکنید و خود را به روزهای اوج بازگردانید، باید یک تصمیم درست بگیرید. از مقاومت در برابر تغییر دست بردارید و خود را با این تغییرات وقف دهید.
همین لحظه که شما در حال خواندن این مطلب هستید، خیلی از رقبای شما در حال پردازش سفارش سایتشان هستند. آنها بستههای ارسالی مشتریانشان را آماده میکنند تا فردا برایشان بفرستند. چرا شما مانند آنها نباشید؟ چرا شما خودتان را از فروش بیشتر و توسعه درست کسب و کارتان محروم میکنید؟
درباره سرمایه گذاری چیزهای زیادی را شنیدهایم. شاید شما هم جزو افرادی باشید که در این سالها در حوزههای مختلف مانند بازار ارز، ملک، سهام و ... سرمایه گذاری کرده باشد. ولی درنهایت شاید نتیجه برعکس چیزی شد که انتظار داشتید...
چرا؟؟! چون سرمایه گذاری روی چیزی که از آن آگاهی ندارید چیزی برای شما به ارمغان نمیآورد، جز ضرر.
در حالی که شما به راحتی میتوانستید روی کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید، روی چیزی که هر روز با آن زندگی میکنید، چیزی که کامل به آن آشنا هستید و چم و خمش را بلدید.
به نظر خودتان کدام سرمایه گذاری برایتان بهتر است؟؟
راز بازار کساد چیست و چرا کسب و کارم نمیفروشه
مزایای داشتن وبسایت
شعبه آنلاین و وبسایت شما مزایای بسیار زیادی را برایتان به همراه میآورد که ذکر کردن همه آنها خیلی زمان خواهد برد. ولی بگذارید خیلی سریع و آسان برایتان مواردی را بگوییم...
شما در کسب و کار آنلاین دسترسی به دهها هزار یا صدها هزار کاربر هدف خواهید داشت. در حالی که در کسب و کار فیزیکی رسیدن به این عدد به هیچ عنوان ممکن نیست یا شاید خیلی دشوار باشد...
شما در وبسایتتان محدود به زمان و مکان نیستید. ۲۴ ساعت روز میتوانید بفروشید حتی در خواب. هیچ وقت هم برای محصولاتتان کمبود جا و مکان نخواهید داشت.
این درحالی است که در مدل سنتی و در کسب و کار فیزیکی شما تنها زمانی قادر به فروش هستید، که کرکره مغازتان بالا باشد. اگر هم جا برای محصولاتتان کم بیاورید باید سر جیبتان را شل کنید و جای بزرگتری برای خود دست و پا کنید.
میبینید، اینها تنها بخشی از مزایایی هستند که کسب و کار آنلاین و وبسایت میتواند برای شما داشته باشد.
اگر تا به این لحظه از آنها اطلاعی نداشتید و شروع نکردید، پس از این لحظه بهانهای برای کم کاری ندارید. الان به این موضوع واقف هستید و کلید رشد در دستانتان قرار دارد. این شمایید که باید تصمیم بگیرید که آیا حاضرید از این کلید استفاده کنید یا نه...
آیا رسانههای اجتماعی برای فروش آنلاین کافی نیست؟
دوستان عزیز، این سوالی است که گاهی با آن مواجه میشویم. رسانههای اجتماعی را هرگز با شعبه اصلی کسب و کار آنلاینتان اشتباه نگیرید. رسانههای اجتماعی تنها ویترینهایی هستند که مخاطب بیشتری به کسب و کار آنلاین شما هدایت میکنند.
شما در رسانههای اجتماعی میتوانید کاربرانی را جذب خود بکنید و در نهایت در وبسایت این کاربران را تبدیل به مشتری بکنید.
رسانههای اجتماعی هرگز دارای ثبات نیستند و اگر شما کاربران رسانههای اجتماعی خود را در وبسایت تبدیل نکرده باشید، چنانچه به هر دلیلی آن رسانهتان را از دست دهید، کاربرانتان را هم از دست خواهید داد. کاربرانی که برای جذب آنها بسیار زحمت کشیدهاید.
جدای از این موضوع، فضای رسانههای اجتماعی اصلا مناسب فروش آنلاین نیست. فرض کنید، هر مشتری برای دیدن قیمت به جای اینکه به سایتتان مراجعه کند، بیاید در پیامهای شخصی یا پشتیبانی از شما سوال کند. یا برای ثبت سفارش هم به همین شکل...
شما با انبوهی از پیامها مواجه میشوید که مدیریت آنها بسیار دشوار است و در این بین مشتریانی که از طریق پیام ثبت سفارش کردهاند به دلیل پاسخگویی دیر شما، از شما ناراضی میشوند.
جمع بندی مهم
اگر قصد تحول دارید، اگر میخواهید کاری کنید که به شکل اصولی کسب و کارتان رشد کند، پس نباید وبسایتها را دست کم بگیرید. وبسایت بستری بسیار مناسب برای شما فراهم میکند تا طبق اصول روز دنیای کسب و کار، فروشتان را افزایش دهید.
اگر هم قصد دارید برای این موضوع مشاورهای از فردی خبره دریافت کنید، میتوانید به وبسایت وب سنتر به آدرس webcntr.ir مراجعه کنید. این وبسایت خدمات طراحی سایت و مشاوره به کسب و کارهای اینترنتی را با کیفیت خوبی به کاربرانشان ارائه می دهد و همچنین در بخش آکادمی این وبسایت،مطالب و دورههای زیادی جهت آموزش کسب و کار اینترنتی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها
خواندنی