رقابت میان سیستمعاملهای اندروید و iOS همواره وجود داشته و کاربران همیشه آنها را با یکدیگر مقایسه میکنند. این رقابت باعثشده میزان فروش هر کدام از دستگاههای مربوط به دو پلتفرم و میزان وفاداری کاربران به موبایلهای هر کدام از دو سیستمعامل مورد توجه قرار بگیرد. گزارشها نشان میدهند فروش گوشیهای اندرویدی در فصل دوم ۲۰۲۳ با میزان فروش گوشیهای آیفون در همین بازه زمانی در ایالاتمتحده تقریباً برابر بوده است.
به گفته CIRP، نحوه استفاده از گوشیها در ایالاتمتحده باعث شده است که فروش آیفون از موبایلهای اندرویدی پیشی نگیرد. CIRP میگوید صاحبان آیفون، گوشی خود را بیشتر از کاربران اندرویدی نگه میدارند، بنابراین صاحبان آیفون دیرتر به سراغ آیفون جدیدی میروند.
طبق گزارش CIRP، تنها ۱۰ درصد از کاربران آیفون کمتر از یکسال پس از خرید گوشی، به سراغ مدل جدید آیفون میروند. این درحالی است که ۲۳ درصد کاربران گوشیهای اندرویدی در کمتر از یکسال گوشی جدیدی میخرند.
این گزارش همچنین نشان میدهد که ۶۱ درصد کاربران iOS از گوشی آیفون خود بیش از دو سال استفاده میکنند. برای مقایسه این رقم در میان کاربران اندرویدی به ۴۳ درصد میرسد.
یکی از دلایل تعویض زودتر گوشیهای اندرویدی میتواند این باشد که بهطور میانگین قیمت آنها از آیفونها کمتر است، بنابراین افراد تمایل بیشتری به تعویض گوشی خود پیدا میکنند. یکی دیگر از دلایل این رویکرد میتواند مربوط به این موضوع باشد که برخی شرکتهای اندرویدی در یکسال، از دو پرچمدار مختلف رونمایی میکند، درحالیکه شاهد چنین رویکردی در دنیای آیفون نیستیم.