تسلا مدل Y نسخه 2024 ؛ پرطرفدارترین کراس اوور برقی

به گزارش محیانیوز، در واقع، کمپانی تسلا با ایجاد عملکردی متوازن، مصرف کم و رعایت ویژگی‌های استاندارد در مورد این خودرو توانسته است به چنین موفقیتی دست بیابد. انتظار می‌رود این روند فروش در سال 2024 نیز ادامه پیدا کند.

تیپ میانه که Long Range نامیده شده است دو موتور برقی را به کار می‌گیرد که در مجموع نیرویی برابر با 384 اسب بخار را به هر چهار چرخ می‌فرستند. کمپانی تسلا مدعی است این تیپ شتاب صفر تا صدی برابر با 4.4 ثانیه دارد. در این تیپ حداکثر سرعت به 217 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بالاترین تیپ و پرچمدار تیپ‌های تسلا مدل Y 2024 ، تیپ Performance است که پیکربندی متفاوت و قوی‌تری دارد و دو موتور برقی را به کار می‌گیرد. این موتورهای برقی در مجموع 456 اسب بخار نیرو و 674 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و می‌توانند شتاب صفر تا 100 را به 3.7 ثانیه برسانند. به این ترتیب، تیپ Performance تسلا مدل Y یکی از پرشتاب‌ترین خودروهای برقی در این سگمت به شمار می‌آید. حداکثر سرعت این تیپ 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

تیپ پایه تسلا مدل Y می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی برابر با 393 کیلومتر را بپیماید. این مسافت در مورد تیپ Long Range بیش از 530 کیلومتر و در مورد تیپ Performance در حدود 488 کیلومتر اعلام شده است.