حقیقت لاغر کننده بودن روغن زیتون چیست؟

به گزارش محیانیوز،روغن زیتون، یکی از سالم‌ترین انواع روغن است که از له کردن و فشردن میوه‌های زیتون تهیه می‌شود. روغن زیتون، یک منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که سبب پاکسازی بدن، تغذیه پوست، سلامتی قلب و عروق و... می‌شود. بسیاری از افراد برای لاغری در برنامه غذایی خود از روغن زیتون استفاده می‌کنند، اما آیا روغن زیتون لاغر کننده است و موجب کاهش وزن می‌شود؟ اگر می‌خواهید پاسخ سوال خود را دریابید این بخش را مطالعه کنید.روغن زیتون به دلیل خواص زیر، لاغر کننده است

بله، این روغن معجزه گر نامش را در میان لاغر کننده‌ها نیز ثبت کرده است و باید بدانید که روغن زیتون یک روغن ایده آل برای رژیم غذایی است، زیرا:
افزایش سوخت و ساز

مصرف روغن زیتون و افزودن این روغن به سالاد و مواد غذایی دیگر سبب افزایش سوختن چربی‌های ذخیره شدن در بدن می‌شود، زیرا روغن زیتون سرشار از اسید‌های چرب تک غیر اشباع (MUFAs) می‌باشد که بدون کاهش دادن کلسترول‌های خوب کلسترول‌های بد را کاهش داده و سوختن چربی‌های ذخیره شدن در بدن سرعت می‌بخشند.

روغن زیتون

خاصیت سیرکنندگی

روغن زیتون سرشار از اسید‌های چرب غیر اشباع است. استفاده از چربی‌های غیر اشباع در برنامه غذایی سبب می‌شود افراد راحت‌تر اشتهای خود را کنترل کرده و زودتر سیر شوند. استفاده از این روغن سالم و پرخاصیت در تهیه غذا و سالاد سبب می‌شود فرد زود سیر شده و به اندازه کافی غذا مصرف کرده و مانع ورود کالری‌های اضافی به بدن شود، بنابراین می‌تواند چربی سوزی را آسان‌تر از سایر افراد انجام داده و برای کنترل و تثبیت وزن اقدام کند.
افزایش سروتونین

رایحه قوی و با نشاط روغن زیتون نیز به کاهش وزن کمک می‌کند، زیرا باعث افزایش میزان سروتونین در بدن می‌شود. این هورمون، خلق و خو را بهبود می‌بخشد و پیام سیری می‌فرستد.

روغن زیتون لاغری