به گزارش محیانیوز، همزمان با آغاز نمایشگاه بین المللی ژنو، رنو سنیک عنوان برترین خودرو ۲۰۲۴ را به دست آورده که برای این موفقیت رقبای سرسختی مانند ب ام و سری ۵ و پژو ۳۰۰۸ را پشت سر گذاشته است.
رنو سنیک ئی-تک مدل ۲۰۲۴ در واقع جدیدترین رویداد مرتبط با برند سنیک از سال ۲۰۱۹ تا کنون محسوب میشود.
رنو سنیک در رقابت نزدیک با ب ام و سری ۵ امتیاز ۳۲۹ را به دست آورد، در حالی که رقیب آلمانی ۳۰۸ امتیاز داشت. پژو ۳۰۰۸ نیز با ۱۹۷ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است. هر امتیاز در واقع نماینده یک رای مثبت است.
اما نگاهی به رتبه چهارم تا هفتم هم داشته باشیم که به ترتیب در اختیار کیا ئی وی ۹ با ۱۹۰ امتیاز، ولوو ئی اکس ۳۰ با ۱۶۸ امتیاز، بی وای دی سیل با ۱۳۱ امتیاز و تویوتا سی اچ-آر با ۱۲۷ امتیاز قرار دارد.
رنو سنیک ئی-تک ۲۰۲۴ از منظر طراحی وابستگی مشهودی به المانهای حاضر در رنو رافال و کپچر دارد. این خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۴۷۰ میلیمتر در طول، ۱۸۶۴ میلیمتر در عرض و ۱۵۷۱ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. ظرفیت قسمت صندوق ۵۴۵ لیتر است. وزن خودرو نیز با باتری ۸۷ کیلووات ساعت برابر با ۱۸۴۲ کیلوگرم است.
باتری مورد استفاده در رنو سنیک توسط کمپانی ال جی و در کلاس نیکل-منگنز-کبالت تویلد شده است.
نسخه استاندارد سنیک در بخش پیشرانه از تک موتور الکتریکی مرتبط با محور جلو استفاده میکند که ۱۶۸ اسب بخار خروجی و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تریم پایه مجهز به باتری ۶۰ کیلووات ساعت است که برد حرکتی ۴۲۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار میدهد.
باتری از شارژر ۱۳۰ کیلوواتی دی سی سریع پشتیبانی میکند. شاخص صفر تا صد تریم پایه برابر با ۹.۳ ثانیه است و بیشینه سرعت آن نیز ۱۵۰ کیلومتر برساعت است.
رنو سنیک در تریم پرچمدار از موتور قدرتمندتر با ۲۱۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر استفاده میکند. بسته باتری نیز ۸۷ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که برد حرکتی را به ۶۲۰ کیلومتر افزایش میدهد. باتری از شارژر سریع ۱۵۰ کیلوواتی پشتیبانی میکند. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۸.۴ ثانیه است و بیشینه سرعت نیز به ۱۷۰ کیلومتر برساعت افزایش یافته است.
هر دو تریم در حالت شارژ AC با سرعت ۲۲ کیلووات باتری را تجدید نیرو میکنند.
رنو از ساختار ماژولار سلولی با امکان تعویض یا تعمیر هریک از سلولها در این مجموعه باتری خبر داده است. همچنین در هیچ کدام از بخشهای سنیک ئی-تک شامل پیشرانه، باتری و اجزای الکترونیکی از عناصر معدنی کمیاب استفاده نشده است.
رنو سنیک در نوع خود یک خودرو بازیافتی موفق محسوب میشود، زیرا در توسعه کابین آن از مواد بازیافتی بویژه بطریهای پلاستیکی استفاده شده و هیچ خبری هم از چرم طبیعی نیست. برای مثال داشبورد به میزان ۸۰ درصد از مواد بازیافتی تولید شده است. کفپوشها تا ۹۷ درصد بازیافتی هستند و پوشش سقف نیز ۹۹.۵ درصد از بطریهای بازیافتی توسعه یافته است.
در سقف پانوراما به میزان ۵۰ درصد از زباله بازیافتی استفاده شده است. جالب آنکه ۳۷ درصد از اجزای آهنی خودرو نیز حاصل بازیافت است. اما کار به اینجا ختم نمیشود، زیرا ۴۰ درصد درپوش موتور و دربهای سنیک نیز از آلومینیوم بازیافتی تولید شده است.
از فناورانههای کابین باید به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تی اف تی اطلاعات کیلومتر و نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی اشاره کنیم. پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو نیز در وضعیت فعال فعال قرار دارد که در هر دو حالتی سیمی و بی سیم کار میکند.
از منظر ایمنی نیز رنو سنیک ئی-تک ۲۰۲۴ مجهز به ۳۰ دستیار رانندگی است. کروز کنترل تطبیقی و هشدار خروج از خط به همراه دستیار حفظ خودرو بین خطوط آپشن استاندارد محسوب میشود.