شغل چه تاثیری در ازدواج دارد؟

اهمیت شغل زن در ازدواج چقدر است؟

کار کردن زنان امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی متعددی که برای تشکیل زندگی و مدیریت خانواده وجود دارد، تقریباً به یک ضرورت تبدیل شده است. در عصر جدید، دیدگاه هایی که پیش از این این در خصوص اجازه ندادن به زنان برای فعالیت‌های اجتماعی وجود داشت، تقریباً از بین رفته است. زنان استقلال بیشتری پیدا کرده اند و توانسته اند روی پای خود بایستد تا دیگر در زمینه های مختلف مالی، اجتماعی، روحی و روانی به همسر خود وابسته نباشد.

20221026_161147

با این حال فرهنگ ایرانی ما، اهمیت شغل زن در ازدواج را فقط در مستقل بودن شخصیت او می‌داند و معمولاً زنان وظیفه ای برای تامین مایحتاج زندگی در خانواده‌های ایرانی ندارند. البته به نظر می رسد برای بهبود وضعیت اقتصادی خانواده کار کردن زنان در جامعه می تواند تصمیم عاقلانه ای باشد.

در هر حال، زنان نباید فراموش کنند که اولویت آنها در زندگی مدیریت امور داخلی خانه است. بنابراین، درصورتی که شغلی را برمی‌گزینند باید بین وظایف خود در خانه و وظایفی که برای انجام شغل خود برعهده دارند، تعادل برقرار کنند.

اهمیت شغل زن در ازدواج زمانی مشکل ایجاد می کند که زنان شغل شان را به عنوان اولویت زندگی خود در نظر می گیرند. زنانی که بیش از زندگی زناشویی به پیشرفت در شغل و کار خود اهمیت میدهند با همسران خود دچار مشکل می‌شوند و اختلافات زیادی بین ها به وجود می آید.

20221026_161158

این مسئله زمانی که در آمد زن بیشتر از مرد باشد به اختلافات بیشتر و جدی تری می انجامد. به همین علت تمام روانشناسان توصیه می کنند که معیار شغل در ازدواج از ابتدا جدی گرفته شود