چندی پیش یکی از بزرگترین تیونرهای جهان،یعنی منصوری که متعلق به کورش منصوری کارآفرین ایرانیالاصل اهل بریتانیا است، دستی بر سر و روی سریعترین فراری جهان کشید و نامش را به F۹XX تغییر داد.
تمرکز منصوری بیشتر در ارائه یک محصول متمایز و خاص است و از اینکه چهره خودرو به شدت تغییر کند، ترسی ندارد. چیزی که در ظاهر خودرو بسیار خودنمایی میکند، بکار بردن قطعات فیبرکربنی فراوان در اغلب فضاهای این خودرو است.
در قسمت جلویی، با استفاده از تغییرات فراوان در سپر و کاپوت و همچنین بکار بردن اسپلیتر جدید، دماغه خودرو کشیدهتر و تهاجمیتر از نسخه استاندارد جلوه میکند.
نوار پهن بکار رفته روی کاپوت و همچنین خروجیِ هوایِ فیبرکربنی روی گلگیر خودرو، ظاهر SF۹۰ را بسیار جذابتر کرده است.
در نمای بغل خودرو نوشته بزرگ F۹XX بسیار جلوه میکند. رینگهای بزرگ ۲۱ و ۲۲ اینچی با کالیپرهای زردرنگ،با تِم رنگی و ظاهر این خودرو هماهنگ شده است.
اما بیشترین تغییرات ظاهری در نمای عقب این خودرو اتفاق افتاده است. بال بزرگی که نوشته منصوری را بر روی آن میبینیم در کنار دیفیوزر بزرگ به همراه چراغ قرمز مستطیلی شکل که ما را یاد خودروهای فرمول یک میاندازد، همچنین چهار اگزوز که در مرکز این قسمت قرار دارد، زیبایی این خودرو را دو چندان میکند.
یک ورودی هوای بزرگ که بسیار برجسته است، برروی قسمت پیشرانه این خودرو قرار دارد.
فضای داخلی خودرو با استفاده رنگ زرد و مشکی و قطعات فیبرکربنی، بسیار منحصر به فرد و زیبا شده است. شمایل هندسی جدید و نوشته منصوری بر روی صندلیها و کفپوش خودرو دیده میشود.
اما مهمترین تغییری که در خودرو اتفاق افتاده،در پیشرانه آن است.فراری SF۹۰ استراداله پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئینتوربو داشت(۷۶۹ اسب بخار) که با لحاظ کردن ۳ پیشرانهی الکتریکی(۲۱۷ اسب بخار) که یکی از آنها در عقب و دوتای دیگری آن در جلو قرار داشت،قادر بود ۹۸۶ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتونمتر گشتاور تولید کند.
اما پیشرانه بنزینی F۹XX به تنهایی ۹۶۶ اسب بخار قدرت و ۹۸۰ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند که شگفتآور است! با احتساب ۳ موتور الکتریکی، قدرت این خودرو به ۱۰۸۴ اسب بخار میرسد.
شتاب این خودرو ۲.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این کیت در حال حاضر برای دارندگان SF۹۰قابل سفارش و نصب است.