این ایده پس از مطرح شدن در مجلس ایتالیا نظر مخالفان و موافقان زیادی را برانگیخت. از جمله موافقان این پروژه، ماتئو سالوینی، وزیر زیرساخت ایتالیا که معتقد است این کار رشد اقتصادی و کارآفرینی را در جنوب کشور به ارمغان خواهد آورد.
از سوی دیگر، مخالفان علاوه بر هزینه هنگفت، نگران اثرات زیست محیطی از جمله خطر زمین لرزه و همچنین دخالت مافیا در قراردادهای ساخت و ساز هستند.
پس از تصویب طرح، سالوینی وعده داد که پروژه را تا اواسط سال جاری آغاز کرده و پل را تا اوایل دهه ۲۰۳۰ به بهرهبرداری خواهد رساند. هزینه تخمین زده شده برای ساخت پل و سایر ساخت و سازهای جانبی حدودا ۱۳.۵ میلیارد یورو است و احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.