کد خبر: ۱۵۸۴
۱۴۰۱/۰۷/۰۶ ۱۵:۲۸:۳۵

بهترین ویتامین‌ها برای چاقی صورت/ قرص فت فیس راست می‌گوید؟

اگر به دنبال بهترین ویتامین برای چاقی صورت هستید، باید بدانید که این ویتامین به جز صورت روی قسمت‌های دیگر بدن شما نیز می‌تواند تاثیر بگذارد.

قرص زینک

زینک یا همان ماده معدنی روی در فعالیت بیش از ۳۰۰ آنزیم در بدن نقش دارد و یکی از مهم‌ترین عملکردهای آن تاثیر این عنصر در متابولیسم بدن است.

افرادی که با کمبود زینک در بدن خود مواجه هستند، معمولا با خوردن قرص زینک یا زینک پلاس افزایش اشتها پیدا کرده و در نتیجه دچار افزایش وزن نیز می‌شوند. این افزایش وزن به خوبی در صورت نیز نمایان بوده و سبب پُرتر به نظر رسیدن صورت می‌شود.

C4C7E67F-F248-4D2B-824E-A07203D0B16B

ویتامین E 

ویتامین E بهترین ویتامین برای چاقی صورت نیست و این ادعا اصلا درست به نظر نمی‌رسد که شما بتوانید با خوردن روزانه ویتامین E دچار چاقی آن هم فقط در قسمت صورت شوید.

ویتامین E از جمله ویتامین‌های محلول در چربی بوده و با خاصیت آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای که دارد، ضد التهاب بوده و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد. تاثیر ویتامین E روی صورت فقط از این جهت می‌تواند باشد که این ویتامین در حفظ سلامت پوست بسیار موثر است و مصرف آن به شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند ولی خوردن این ویتامین، صورت را چاق نخواهد کرد. افراد چاقی که به سندرم متابولیک دچار هستند، با مصرف ویتامین ای می‎‌‌توانند به حفظ سلامت خود کمک کنند.

مصرف موضعی از ویتامین E روی صورت

برخی از افراد نیز توصیه می‌کنند که اگر کپسول ویتامین E را تخلیه کرده و روی صورت خود بمالید، به چاق شدن صورت خود کمک کرده‌اید. متاسفانه این سخن نیز صحیح نیست. استفاده موضعی از ویتامین E روی پوست صورت موجب شفافیت و افزایش زیبایی آن می‌تواند باشد اما در پرشدن صورت نقشی ندارد.

ویتامین های گروه B 

کلیه ویتامین‌های گروه B در متابولیسم و سوخت و ساز بدن نقشی موثر دارند. این گروه از ویتامین‌ها شامل ویتامین B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9 و B12 بوده و در متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌‎ها و پروتئین‌ها و تبدیل آنها به انرژی موثر هستند.

کمبود ویتامین‌های گروه ب باعث کاهش اشتهای بسیاری از افراد می‌شود و بنابراین با تامین آنها برای بدن به خصوص در قالب مکمل می‌‌توان به افزایش اشتها کمک کرد. افزایش اشتها چاقی در همه اعضای بدن از جمله صورت را نیز در پی خواهد داشت.

D988DB8CD8AAD8A7D985DB8CD986E2808CD987D8A7DB8C-DA86D8A7D982-DAA9D986D986D8AFD987-6

ویتامین‌های گروه B در بسیاری از مواد غذایی وجود دارند اما دقت کنید که ویتامین B12 فقط در منابع حیوانی یافت می‌شود و از این رو اگر شما گیاه‌خوار هستید حتما باید قرص ویتامین B12 را در کنار رژیم غذایی خود استفاده نمایید.

تخم مرغ، شیر، پنیر، گوشت قرمز و گوشت مرغ، ماهی‌هایی مثل سالمون و ساردین و سبزیجات برگ سبز تیره مثل اسفناج از بهترین منابع تامین ویتامین B محسوب می‌شوند.

کلسیم 

همه می‌دانیم که کلسیم برای ساخت استخوان‌ها از هر ماده دیگری مهم‌تر است. تامین کلسیم در مقادیر کافی برای بدن موجب می‌شود تا از ضعیف شدن استخوان‌ها و عضلات صورت پیشگیری به عمل آمده و صورت شاداب‌تر و زیباتر به نظر برسد.

فرآورده‌های لبنی مثل شیر، ماست و پنیر از بهترین منابع طبیعی کلسیم برای بدن هستند و اگر شما از نوع پرچرب آنها استفاده کنید، می‌توانند در چاق شدن شما تاثیرگذار باشند.

قرص فت فیس راست می‌گوید؟

داشتن تائیدیه FDA در مورد قرص فت فیس تا حدودی ابهام برانگیز است. چنانچه در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم، این ادعا که یک قرص یا ویتامین بتواند تنها روی یک نقطه خاص از بدن تاثیر گذاشته و آن قسمت را چاق کند، صحت ندارد.

قرص فت فیس و قرص فت فست هر دو محصول یک کمپانی خارجی هستند. در قرص فت فست از هورمون رشد، مخمر آبجو، ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده شده و همچنین ادعا می‌شود که در قرص فت فیس هم مجموعه‌ای از مواد مغذی وجود دارند اما بعید به نظر می‌رسد که این قرص و قرص‌های مشابه آن بتوانند در چاقی تنها یک منطقه از بدن یعنی صورت تاثیر بگذارند.

50778

منبع: سلامت

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی