کد خبر: ۲۷۵۰۵
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۲۳:۴۰:۰۲

جاذبه های گردشگری بوشهر را چقدر آشناییت دارید؟

بوشهر شهری مثلثی شکل و کوچک است با جاذبه های گردشگری بسیار که شامل بافت قدیمی و بافت جدید شهر می باشد موزه ها، عمارات و بنادر فوق العاده ای را دارا می باشد.

به گزارش محیانیوز،استان بوشهر، یکی از مهم‌ترین مناطق جنوبی ایران است و شهرستان‌های آن از بناهای دیدنی و مکان‌های تاریخی برخوردارند. بناهای تاریخی و معماری استان بوشهر شامل مساجد و مراکز عبادی اسلامی، باغ‌ها و عمارت‌های دیدنی، برج‌ها و قلعه‌های قدیمی می‌شوند.تپه‌های تاریخی زیادی در این منطقه وجود دارند. از جمله، تل خندق با معماری مربوط به دوره ساسانی و تل مرو که در نزدیکی کاخ هخامنشی در منطقه بوشهر قرار دارد. این تپه‌ها برای باستان‌شناسان و دانشجویان رشته باستان‌شناسی قابل توجه هستند.
بوشهر کجاست و چه جاذبه‌های گردشگری دارد؟

بوشهر، یکی از شهر‌های بندری و جنوبی ایران است که در استان بوشهر قرار دارد. این شهر بندری در کنار سواحل خلیج فارس واقع شده و فاصله آن از پایتخت تهران حدود ۱۱۰۰ کیلومتر است. این شهر قدمتی هزاران ساله دارد و عمر آن به دوران ساسانیان می‌رسد. سواحل زیبا، نخلستان‌های سرسبز و بنا‌های تاریخی، آن را به مقصدی جذاب برای گردشگری تبدیل کرده‌اند.

علاوه بر مکان‌های دیدنی و طبیعت زیبای شهر، فرهنگ زندگی و غذا‌های لذیذ و تند نیز بخشی از جاذبه‌های بوشهر هستند. اگر قصد سفر به بوشهر را دارید، می‌توانید با همراهی این بخش از نمناک، جاذبه‌های آن را بازدید کنید.
سواحل زیبای استان بوشهر

سواحل استان بوشهر، با نمایی زیبا و پوشیده از ماسه و آرام، یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌روند. این استان در مجموع بیش از ۷۰۰ کیلومتر ساحل دارد و اغلب این سواحل برای استفاده عموم آزاد می‌باشند.

جاهای دیدنی بوشهر با عکس

جاذبه های گردشگری بوشهر؛ نخلستان های سرسبز

شهر آب پخش با نخلستان‌های سرسبز و کانال‌های پرآبش یک منطقه دیدنی و جذاب است. این منطقه با جلوه‌ای زیبا و شگفت‌انگیز، همیشه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. وجود کانال‌های پرآب در دو طرف مسیر ورودی به شهر، فضایی پرانرژی و شادابی به منطقه بخشیده است. در ایام نوروز، مسافران می‌توانند در کنار آب و طبیعت این منطقه لذت بخش را تجربه کنند.

نخل های بوشهر

گنبد نمکی جاشک از جاذبه های گردشگری بوشهر

گنبد نمکی جاشک در جنوب شهر خورموج واقع شده و به عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین گنبد نمکی‌های ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود. این مکان در فاصله 64 کیلومتری جنوب شهر خورموج، در دشتی واقع شده و تا بندر بوشهر 144 کیلومتر فاصله دارد. این جاذبه طبیعی در سال 1386 به عنوان یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است. گنبد نمکی جاشک به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی استان بوشهر شناخته شده است.

مهمترین ویژگی های بارز و منحصر به فرد کوه نمکی جاشک، شامل نوع نمکهایی که در آن یافت می شود، گنبدها و غارهایی با ساختار فراوان و منحصر به فرد، آبشارهای زیبا، بلورهایی جالب و غیره می باشد.

گنبد جاشک

عمارت ملک از جاذبه های گردشگری بوشهر

یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی استان بوشهر، عمارت ملک است که در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده و یک مجموعه ساختمانی تاریخی را شامل می‌شود.

عمارت ملک دربوشهر

آب انبار قوام از جاذبه های گردشگری بوشهر

ساختمان «آب انبار قوام» در غرب شهر بوشهر و کنار دریا قرار دارد. این آب انبار (برکه) 150 سال پیش در زمان قاجاریه ساخته شده است و از نمونه های منحصر به فرد معماری سنگی در این منطقه می باشد.

ابتدا این بنا برای ذخیره آب برای استفاده در محیطی خشکسال و بیابانی شهر بوشهر ساخته شده بود. اما سال هاست که توسط بخش خصوصی به سفره خانه سنتی قوام تبدیل شده و ساعات کاری آن هم مانند هر رستوران دیگری است. در سال 1390 با تلاش دوستداران تاریخ و فرهنگ بومی و با استفاده از روش‌های معماری قدیمی و مصالح سنتی، بازسازی و بهره‌برداری مجدد این آب‌انبار به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر بوشهر آغاز شد

موزه رئیس علی دلواری:جاذبه های گردشگری بوشهر

رئیس علی دلواری، یکی از سرداران مبارزه با استعمار در جنوب ایران بود که در سال 1287 هجری شمسی در روستای دلوار در شمال بوشهر به دنیا آمد و در دوران جنگ ایران و عراق و همچنین جنگ نهضت مردمی خوزستان، فعالیت های مهمی در جنبش ملی ایران داشت.

خانه وی در روستای دلوار، که در فاصله 45 کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد، به عنوان موزه ای برای گردشگران بهره برداری می شود. در این موزه، عکس ها، اسناد و اشیاء مربوط به دوران جنگ های ایران و عراق و همچنین جنبش ملی ایران به نمایش گذاشته شده است.

موزه بوشهر

کلیسای مسیح مقدس بوشهر

کلیسای مریم مقدس بوشهر است که در قلب شهر واقع شده است. این ساختمان تاریخی در سال 1309 قبل از میلاد توسط جامع المانیان احداث شد. با پنجره‌های رنگارنگ و ارتفاع بالای برج این کلیسا، می‌توان آن را به یکی از زیباترین ساختمان‌های تاریخی شهر بوشهر تلقی کرد.

گورستان و منطقه باستانی سیراف:جاذبه های گردشگری بوشهر

سیراف یکی از قدیمی ترین بنادر ایران و جهان است که در گذشته بسیاری از کشتی ها از این بندر استفاده می کردند و دارای تاریخچه و آثار تاریخی متعددی است. این گورستان در شمال غربی بندر طاهری و در دامنه جنوبی ارتفاعات مشرف بر آن واقع شده است. تعداد زیادی از گورها با ابعاد مستطیلی به طول 10.2 سانتیمتر و عرض 50 سانتیمتر و عمق 40 تا 60 سانتیمتر در سنگ های منحوت شده قرار دارند.

در مقابل گورستان غربی، گورستان دیگری وجود دارد که گورهای آن به شکل عمودی در سراشیبی دامنه قرار گرفته‌اند. این گورستان دارای ستون‌هایی به ارتفاع 3 متر و عرض 2 متر می‌باشد که مانند پهنه‌های کندوهای زنبور عسل در سراشیبی چیده شده‌اند.

سیراف بوشهر

 

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی