کد خبر: ۳۱۳۹۵
۱۴۰۳/۰۱/۰۳ ۱۲:۰۰:۰۲

اسپانیا آمازون و اپل را به جرم تبانی جریمه نمود

ناظر ضد انحصار اسپانیا، آمازون و اپل را به دلیل تبانی در مورد فروش محصولات اپل مبلغ 218 میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش محیانیوز به نقل از رویترز، ناظر ضدانحصار اسپانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که جریمه‌هایی به مبلغ 194.1 میلیون یورو (218.03 میلیون دلار) برای آمازون و اپل به دلیل تبانی برای محدود کردن فروش آنلاین دستگاه‌های اپل در اسپانیا اعمال کرده است.

این ناظر در بیانیه ای گفت: دو قراردادی که شرکت ها در 31 اکتبر 2018 (9آبان 1397) امضا کردند و به آمازون وضعیت نمایندگی مجاز اپل را اعطا کردند، شامل بندهای ضد رقابتی بود که بر بازار آنلاین دستگاه های الکترونیکی در اسپانیا تأثیر گذاشت.

این دو شرکت بدون توجیه تعداد فروشندگان محصولات اپل را در وب سایت آمازون در اسپانیا محدود کردند. ناظر اسپانیایی افزود، در نتیجه بیش از 90درصد از خرده فروشان موجود که از بازار آمازون برای فروش دستگاه های اپل استفاده می‌کردند، مسدود شدند.

آمازون همچنین ظرفیت خرده فروشان اتحادیه اروپا مستقر در خارج از اسپانیا را برای دسترسی به مشتریان اسپانیایی کاهش داد.

ناظر ضدانحصار اسپانیا گفت، این اقدام همچنین تبلیغاتی را که رقبای اپل اجازه داشتند در وب سایت خود در هنگام جستجوی محصولات اپل درج کنند، محدود کرد. پس از این، قیمت دستگاه‌های اپل که به صورت آنلاین به فروش می‌رسند در اسپانیا افزایش یافت.

بعد از این اقدامات اپل 143.6 میلیون یورو و آمازون 50.5 میلیون یورو جریمه شدند. این شرکت‌ها 2 ماه فرصت دارند تا نسبت به این تصمیم اعتراض کنند.

نمایندگان اپل و آمازون هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی