کد خبر: ۲۴۸۷۳
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ ۰۹:۱۰:۰۱

طرز تهیه پنیر گیاهی (وگان) خوشمزه و آسان با بادام درختی

پنیر غیر لبنی یا وگانیسم گفته می شود افرادی که رژیم غذایی گیاه خواری را دنبال می کنند از خوردن تمام محصولات حیوانی خودداری کرده و مواد گیاهی را جایگزین می کنند. برای این کار اول باید شیر گیاهی را تهیه کرد و بعد دیگر محصولات را برپایه شیر گیاهی طبخ نمود. پنیر گیاهی را می توان بر پایه مغز ها (آفتابگردان، کاج)، آرد ها (نشاسته سیب زمینی) نارگیل و یا استفاده از دانه های آجیلی تهیه کرد.

به گزارش محیانیوز، پنیر غیر لبنی یا وگانیسم گفته می شود افرادی که رژیم غذایی گیاه خواری را دنبال می کنند از خوردن تمام محصولات حیوانی خودداری کرده و مواد گیاهی را جایگزین می کنند. برای این کار اول باید شیر گیاهی را تهیه کرد و بعد دیگر محصولات را برپایه شیر گیاهی طبخ نمود. پنیر گیاهی را می توان بر پایه مغز ها (آفتابگردان، کاج)، آرد ها (نشاسته سیب زمینی) نارگیل و یا استفاده از دانه های آجیلی تهیه کرد.

مواد لازم

بادام درختی خیس خورده و از پوست جدا شده ۱ فنجان
روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
آبلیمو ۳ قاشق غذا خوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
آب ۳/۴ پیمانه

مرحله اول تهیه پنیر گیاهی:

ابتدا بادام ها را به مدت ۱۲ ساعت خیس کرده سپس پوست آنها را جدا می کنیم و با آب داخل میکسر ریخته و کاملا بادام را پوره می کنیم تا بافتی نرم پیدا کند.

 

مرحله دوم تهیه پنیر گیاهی:

حالا باقی مواد را به میکسر افزوده و اجازه دهید تا مواد حسابی به خورد هم بروند. مخلوط به دست آمده را داخل تنظیف بریزید و به مدت ۱ شب در یخچال قرار دهید تا کاملا خود را بگیرد. حالا پنیر را برش داده و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه تهیه پنیر گیاهی

۱.می توانید مقداری کنجد و تخم سیاه روی پنیر بریزید.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی