کد خبر: ۱۹۹۱۵
۱۴۰۲/۰۸/۳۰ ۱۳:۴۰:۰۱

توصیه های مهم در مورد مکمل های بدنسازی

معمولا یکی از عوارض مکمل های بدنسازی، عوارض قلبی عروقی یا ایست قلبی است، بنابراین باید به عوارض مکمل های بدنسازی توجه کنیم.

به گزارش محیانیوز، دکتر متخصص قلب و عروق و آنژیوپلاستی محمدحسین نجفی در ریمینو نوشت: مصرف مکمل های بدنسازی برای ورزشکاران بسیار مهم است. معمولا یکی از عوارض مکمل های بدنسازی، عوارض قلبی عروقی یا ایست قلبی است، بنابراین باید به عوارض مکمل های بدنسازی توجه کنیم.

مردم باید به پیام ها و هشدارهای مصرف مکمل های ورزشی، داروهای چاقی و کاهش وزن، انرژی زا و داروهای غیرمجاز ترک اعتیاد توجه کنند. یکی از این هشدارها استفاده از مکمل های بدنسازی غیرمجاز است که باعث ایجاد عوارضی مانند بزرگ شدن سینه در مردان و طاسی در زنان می شود. استفاده از مکمل های بدنسازی برای افراد زیر هجده سال ممنوع است و ورزشکاران حرفه ای بالای هجده سال می توانند از مکمل های مجاز و قانونی فقط زیر نظر پزشک یا متخصص تغذیه استفاده کنند.

نگرانی هایی در مورد مصرف کراتین وجود دارد و برخی معتقدند که ارتباطی با افزایش ضربان قلب و فشار خون وجود دارد. این ارتباط به این دلیل است که مکمل های کراتین انرژی زا هستند و پس از مصرف آن فرد با فکر افزایش قدرت شروع به کار سخت و ورزش می کند و در نتیجه به طور غیرمستقیم به سیستم قلبی عروقی فشار می آورد و اگر بیماری قلبی عروقی تشخیص داده نشده باشد. بیماری ها: در درازمدت قلب این فرد نمی تواند نیازهای بدن او را برآورده کند و با بیماری و شکست مواجه می شود.

بهتر است همزمان با مصرف مکمل های کراتین از دارو استفاده نکنید. زیرا مداخله آنها به دستگاه گوارش آسیب می رساند. کراتین در بدن ما از طریق کلیه ها فیلتر می شود و سطوح بالای آن در کلیه ها می تواند نشان دهنده نارسایی بالقوه کلیه باشد. به همین دلیل باید در مصرف مکمل های کراتین اصولی بود و میزان مصرف آن از مقدار توصیه شده بیشتر نباشد.

شایع ترین و خطرناک ترین عارضه مکمل های ورزشی عوارض قلبی عروقی است و شیوع ایست قلبی در ورزشکاران ممکن است علت آن باشد. برخی از مکمل های ورزشی مکمل های بی اثر بوده و به دلیل وجود پودرهای غذایی حاوی کورتون کاملا مضر هستند.

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی